Úřad městské části Brno-sever
Naleznete zde informace o činnosti zvolených zastupitelů, práci odborů, novinkách na úřední desce nebo tiskové zprávy vztahující se k naší městské části.
- Usnesení rady
- Usnesení zastupitelstva
- Jednací řád zastupitelstva
- Novinky na úřední desce
- Kontakty na odbory
- Výběrová řízení personalistika
- Czech POINT
- Registr smluv
Vítání občánků
Číslo a uvozovací text | Obsah položky | |
1 | Identifikační číslo | |
2 | Kód | |
3 | Pojmenování (název) životní situace | Vítání občánků |
4 | Základní informace k životní situaci | Vítání je pořádáno pro děti do jednoho roku věku s trvalým pobytem v městské části Brno-sever a probíhá v obřadní síni ÚMČ Brno-sever na náměstí SNP 33, Brno v závislosti na zájmu rodičů. |
5 | Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.) | Zákonní zástupci dítěte. |
6 | Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace | Na obřad vítání občánků je dítě a jeho rodina pozvána na základě předem vyplněné přihlášky a souhlasu ve smyslu čl. 6 a 7 Nařízení Evropského Parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27.dubna 2016 (GDPR). |
7 | Jakým způsobem můžete zahájit této řešení životní situace | Je zapotřebí vyplnit přihlášku se souhlasem ve smyslu čl. 6 a 7 Nařízení Evropského Parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27.dubna 2016 (GDPR), která je k dispozici na odboru sociálních věcí a zdravotnictví ÚMČ Brno-sever, Bratislavská 70, Brno a na webových stránkách MČ Brno-sever. |
8 | Na které instituci životní situaci řešit | Přihláška se souhlasem je k dispozici na odboru sociálních věcí a zdravotnictví ÚMČ Brno-sever, Bratislavská 70, Brno a na webových stránkách MČ Brno-sever. Další náležitosti týkající se samotného obřadu vítání občánků zajišťuje odbor sociálních věcí a zdravotnictví ÚMČ Brno-sever, Bratislavská 70, 601 47, Brno. |
9 | Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit | ÚMČ Brno-sever, odbor sociálních věcí a zdravotnictví, Bratislavská 70, Brno, 601 47, kancelář č. 38, pan Mgr. Matěj Rádsetoulal, tel.: 545 542 136, 778 468 693, e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. |
10 | Jaké doklady je nutné mít s sebou | Průkaz totožnosti. |
11 | Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici | Přihláška se souhlasem ve smyslu čl. 6 a 7 Nařízení Evropského Parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27.dubna 2016 (GDPR) - k dispozici na odboru sociálních věcí a zdravotnictví ÚMČ Brno-sever, Bratislavská 70, Brno a na webových stránkách MČ Brno-sever. |
12 | Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit | Bez poplatku. |
13 | Jaké jsou lhůty pro vyřízení | ///////// |
14 | Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace | ///////// |
15 | Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány | ///////// |
16 | Elektronická služba, kterou lze využít |
e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. ID datové schránky: cqubvxs |
17 | Podle kterého právního předpisu se postupuje | Zákon č. 128/2000 Sb., obecní zřízení, v platném znění. |
18 | Jaké jsou související předpisy | Čl. 6 a 7 Nařízení Evropského Parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27.dubna 2016 (GDPR) |
19 | Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují | ////////// |
20 | Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností | ////////// |
21 | Nejčastější dotazy | |
22 | Další informace | |
23 | Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě | Osobní návštěvou na ÚMČ Brno-sever, Bratislavská 70, Brno, odbor sociálních věcí a zdravotnictví, kancelář č. 38, pan Mgr. Matěj Rádsetoulal, tel.: 545 542 136, 778 468 693, e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. . |
24 | Související životní situace a návody, jak je řešit | ////////// |
25 | Za správnost popisu odpovídá útvar | ÚMČ města Brna, Brno-sever, Odbor sociálních věcí a zdravotnictví. |
26 | Kontaktní osoba | Matěj Rádsetoulal |
27 | Popis je zpracován podle právního stavu ke dni | 08.10.2018 |
28 | Popis byl naposledy aktualizován | 08.10.2018 |
29 | Datum konce platnosti popisu | Bez omezení |
30 | Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace | ///////// |
Žádost o posečkání úhrady pokuty
Číslo a uvozovací text |
Obsah položky |
|
1 |
Identifikační číslo |
|
2 |
Kód |
|
3 |
Pojmenování (název) životní situace |
Žádost o posečkání úhrady pokuty nebo místního poplatku nebo rozložení úhrady na splátky u pokut a místních poplatků vyměřených odbory ÚMČ Brno-sever |
4 |
Základní informace k životní situace |
Odbor organizační, právní oddělení ÚMČ Brno-sever vymáhá pokuty a místní poplatky vyměřené jednotlivými odbory ÚMČ Brno-sever. Na základě žádosti dlužníka může právní oddělení povolit posečkání pokuty nebo místního poplatku nebo zaplacení ve splátkách. |
5 |
Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.) |
Daňový subjekt, tj. fyzická nebo právnická osoba, které byla pokuta uložena či místní poplatek vyměřen, zákonný zástupce, zmocněnec nebo prokurista. |
6 |
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace |
Posečkání nebo splátky lze povolit při splnění podmínek stanovených v § 156 odst. 1 Daňového řádu. Povolení může být správcem daně vázáno i na další podmínky. |
7 |
Jakým způsobem můžete zahájit této řešení životní situace |
Dlužník podá žádost, ve které uvede důvod, pro který posečkání pokuty nebo povolení splátek žádá, a navrhne dobu posečkání nebo výši splátek a dobu jejich splatnosti. Žádost lze podat písemně nebo ústně do protokolu. |
8 |
Na které instituci životní situaci řešit |
Úřad městské části Brno-sever, Odbor organizační, Právní oddělení. |
9 |
Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit |
Osobně na právním oddělení ÚMČ Brno-sever, Bratislavská 70, IV. poschodí, dveře č. 64, v úředních hodinách ÚMČ Brno-sever telefonicky na tel. č. 545 542 297, 545 542 256. |
10 |
Jaké doklady je nutné mít s sebou |
Průkaz totožnosti, zástupce plnou moc, rozhodnutí o uložení pokuty nebo platební výměr o vyměření místního poplatku. |
11 |
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici |
|
12 |
Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit |
Podání žádosti o posečkání pokuty nebo povolení splátek je zpoplatněno správním poplatkem ve výši 400 Kč, který je možno uhradit v hotovosti na pokladně ÚMČ Brno-sever, případně poštovní poukázkou na příslušný účet a variabilní symbol, který určí Právní oddělení ÚMČ Brno-sever. Rozhodnutí o posečkání pokuty nebo povolení splátek bude vydáno po zaplacení správního poplatku. |
13 |
Jaké jsou lhůty pro vyřízení |
30 dnů ode dne podání žádosti |
14 |
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace |
|
15 |
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány |
|
16 |
Elektronická služba, kterou lze využít |
|
17 |
Podle kterého právního předpisu se postupuje |
- zákon č. 280/2009 Sb., Daňový řád v platném znění - zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích v platném znění |
18 |
Jaké jsou související předpisy |
|
19 |
Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují |
Proti rozhodnutí o posečkání pokuty nebo povolení splátek lze podat odvolání do 30ti dnů ode dne doručení rozhodnutí, proti němuž odvolání směřuje. Proti výzvě k zaplacení správního poplatku lze podat odvolání do 15 dnů ode dne, který následuje po jejím doručení, k Odboru rozpočtu a financování MMB prostřednictvím ÚMČ Brno-sever. |
20 |
Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností |
Sankce se neuplatňují. Nebude-li zaplacen správní poplatek ve výši 400 Kč ve stanovené lhůtě, řízení se zastaví. |
21 |
Nejčastější dotazy |
|
22 |
Další informace |
|
23 |
Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě |
|
24 |
Související životní situace a návody, jak je řešit |
|
25 |
Za správnost popisu odpovídá útvar |
Právní oddělení, vedoucí Právní oddělení. |
26 |
Kontaktní osoba |
JUDr. Morávková Daniela |
27 |
Popis je zpracován podle právního stavu ke dni |
15.04.2015 |
28 |
Popis byl naposledy aktualizován |
15.04.2015 |
29 |
Datum konce platnosti popisu |
Bez omezení |
30 |
Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace |
Tíživá nebo krizová situace v životě člověka-práva dítěte
Číslo a uvozovací text |
Obsah položky |
|
1 |
Identifikační číslo |
182 |
2 |
Kód |
|
3 |
Pojmenování (název) životní situace |
Tíživá nebo krizová situace v životě člověka – Zaměření na sociálně právní ochranu dětí |
4 |
Základní informace k životní situaci |
Sociálně právní ochranou dětí se dle §1 zákona č. 359/1999 o sociálně právní ochraně dětí rozumí zejména:
Sociálně právní ochrana se zaměřuje dle §6 zákona č. 359/1999 Sb. zejména na děti: a)jejichž rodiče zemřeli, neplní povinnosti plynoucí z rodičovské zodpovědnosti, nevykonávají či zneužívají práva plynoucí z rodičovské zodpovědnosti.
c)které vedou zahálčivý nebo nemravný život (zanedbávají školní docházku, požívají alkoholické nápoje, živí se prostitucí, spáchaly přestupek nebo trestný čin apod.),
e)na kterých byl spáchán trestný čin, f) které jsou opakovaně rodiči umísťovány do zařízení zajišťující nepřetržitou péči nebo jejich umístění v takovém zařízení trvá déle než šest měsíců,
Orgán sociálně právní ochrany dětí (dále jen OSPOD) je také účastníkem (resp. kolizním opatrovníkem nezl. dítěte) v rámci soudních řízení o: a)výkonu rodičovské odpovědnosti pro dobu před i po rozvodu manželství rodičů
c)úpravě styku dítěte s rodiči, prarodiči či sourozenci
e)určení či popření otcovství k nezl. dítěti f) v dalších soudních řízeních, ve kterých nezl. děti nemohou být z důvodu možné kolize zájmů zákonných zástupců jimi zastoupeny |
5 |
Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.) |
|
6 |
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace |
Nezbytné je oznámení životní situace na OSPOD (toto může učinit rodič, dítě, osoba odpovědná za výchovu či kterákoli jiná osoba ve formě písemné, telefonické, ústní). Poté začne OSPOD v dané věci jednat. Postup je vždy individuální dle dané situace, přizpůsoben potřebám klienta a okolnostem. Obecně platí, že OSPOD shromáždí v opatrovnickém spisu co nejvíce informací týkajících se uvedené záležitosti a ve spolupráci s klientem pak následně hledá nejvhodnější řešení. |
7 |
Jakým způsobem můžete zahájit této řešení životní situace |
Zahájení řešení situace nastává po jejím oznámení, ke kterému může dojít např. jedním z výše uvedených způsobů v bodu č. 6 příp. může OSPOD zahájit řešení situace nezl. dítěte i z vlastního podnětu pokud zjistí, že dochází k situacím uvedeným v bodě 4. |
8 |
Na které instituci životní situaci řešit |
OSPOD je místně příslušné dle trvalého pobytu nezl. dítěte, kterého se situace týká. Pro nezl. děti mající trvalé bydliště na území MČ Brno sever se jedná o ÚMČ Brno sever, odbor sociálních věcí a zdravotnictví, oddělení sociálně právní ochrany dětí, Bratislavská 70, Brno. |
9 |
Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit |
Pracovníci OSPOD jsou rozděleni na kurátory pro mládež (tito se zabývají dětmi a mladistvými, kteří mají nějaký výchovný problém) a sociální pracovníky, kteří řeší situace v rodinách. Obvod je rozdělen podle ulic, ke každé ulici patří jeden sociální pracovník a kurátor pro mládež. Konkrétní seznam pracovníků a kontaktů na ně vč. seznamu svěřených ulic je umístěn na internetových stránkách úřadu - http://www.sever.brno.cz/kontakty-na-odbory/66-odbor-socialnich-veci-a-zdravotnictvi.html. |
10 |
Jaké doklady je nutné mít s sebou |
Pro zahájení výkonu sociálně právní ochrany dětí není nutné předkládání dokladů, v průběhu řešení konkrétní situace bývá nutné doložit průkaz totožnosti, rodné listy dětí, rozsudky soudů atd.. |
11 |
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici |
Pro výkon sociálně právní ochrany dětí se nepoužívají žádné formuláře. |
12 |
Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit |
Sociálně právní ochrana dětí je poskytována bezplatně. |
13 |
Jaké jsou lhůty pro vyřízení |
Lhůty (mimo případů správního řízení) nejsou stanoveny, situace se řeší bezodkladně. Pro správní řízení platí lhůty dle správního řádu – zákona č. 500/2004 Sb. |
14 |
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace |
Situace je řešena komplexně, do řešení mohou být tedy zapojeni nejen nezl. děti a jejich rodiče, ale i jiné osoby zodpovědné za výchovu a dále instituce jako např. školy a školská zařízení, odborná zařízení poskytující krizovou intervenci, Policie ČR, soudy, probační a mediační služba, zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc, střediska výchovné péče, manželské a rodinné poradny, dětské diagnostické ústavy, dětské domovy atd. |
15 |
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány |
Součinnost v rámci řešení situace |
16 |
Elektronická služba, kterou lze využít |
Každý pracovník OSPOD disponuje e-mailovou adresou, tyto jsou k dispozici na internetových stránkách úřadu, pro komunikaci lze využít i centrální adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.">Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. |
17 |
Podle kterého právního předpisu se postupuje |
|
18 |
Jaké jsou související předpisy |
Viz výše bod 17. |
19 |
Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují |
Výkon sociálně právní ochrany dětí není správním řízením, opravné prostředky dle správního řádu lze použít pouze v případě rozhodnutí vydaném ve správním řízení, např:
Proti těmto se lze odvolat k Magistrátu města Brna. |
20 |
Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností |
Dle § 53, odst. 2 zákona č. 359/1999 Sb. jsou rodiče a osoby odpovědné za výchovu nezl. dětí povinni s orgánem sociálně právní ochrany dětí spolupracovat, na základě výzvy se dostavovat k osobnímu jednání, předložit doklady a další potřebné listiny, poskytnout nezbytné informace k výkonu sociálně právní ochrany dětí, jsou povinni umožnit návštěvu pracovníka orgánu sociálně právní ochrany dětí v obydlí, případně v jiném prostředí, kde se dítě zdržuje, je-li to nezbytné pro ochranu života nebo zdraví, případně pro ochranu jeho práv. Neplní-li tyto povinnosti, může jim být orgánem sociálně-právní ochrany dětí uložena pořádková pokuta do výše 20.000,- Kč a to i opakovaně. Zákon o sociálně právní ochraně dětí dále vyjmenovává přestupky na úseku sociálně právní ochrany dětí. Výše sankcí za tyto přestupky je pohyblivá, pokutu lze uložit do výše 20.000,- Kč, 50.000,- Kč nebo 200.000,- Kč. |
21 |
Nejčastější dotazy |
Veškeré dotazy související se sociálně právní ochranou dětí zodpoví příslušný sociální pracovník nebo kurátor pro mládež |
22 |
Další informace |
Viz Bod 21 a 23. |
23 |
Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě |
Nejvhodnějším způsobem k získání informací o řešení životní situace je osobní návštěva OSPOD, nejlépe na základě předchozí telefonické dohody termínu |
24 |
Související životní situace a návody, jak je řešit |
Např. dávky hmotné nouze, azylové ubytování, náhradní rodinná péče, krizová intervence – viz Internetové stránky Magistrátu města Brna, Úřadu práce. |
25 |
Za správnost popisu odpovídá útvar |
OSPOD Brno sever |
26 |
Kontaktní osoba |
Ludmila Chaloupková, ved. odd. SPOD, tel. 545 542 258 |
27 |
Popis je zpracován podle právního stavu ke dni |
7. 10. 2019 |
28 |
Popis byl naposledy aktualizován |
7. 10. 2019 |
29 |
Datum konce platnosti popisu |
Bez omezení |
30 |
Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace |
Sociální a výchovné problémy dětí (do 15 let) a mladistvých (od 15 do 18 let)
žádost o umístění v domě s pečovatelskou službou
Číslo a uvozovací text |
Obsah položky |
|
1 |
Identifikační číslo |
|
2 |
Kód |
|
3 |
Pojmenování (název) životní situace |
Občan, který si chce podat žádost o umístění v domě s pečovatelskou službou |
4 |
Základní informace k životní situaci |
V domech s pečovatelskou službou seniory se poskytují pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku, jejichž situace vyžaduje občasnou pomoc jiné fyzické osoby. Nemohou však být přijati občané, jejichž zdravotní stav vyžaduje poskytnutí ústavní péče ve zdravotnickém zařízení z důvodu akutní infekční nemoci nebo občané, jejichž chování by z důvodu duševní poruchy závažným způsobem narušovalo kolektivní soužití. |
5 |
Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.) |
Občan, který vyžaduje občasnou pomoc jiné fyzické osoby, opatrovník, pověřená osoba na základě plné moci . |
6 |
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace |
Občan může požádat může požádat MMB nebo obec, ve které má trvalý pobyt, o zprostředkování možnosti poskytnutí sociální služby anebo o zprostředkování kontaktu s poskytovatelem sociálních služeb. ÚMČ Brno-sever provede v domácnosti žadatele sociální šetření. Zprávu ze šetření, žádost o umístění v domě s pečovatelskou službou zašle na MMB – Odbor dispozic s majetkem, Malinovského nám. 3, 601 67 Brno. O umístění do domu s pečovatelskou službou rozhoduje MMB – Odbor dispozic s majetkem, Malinovského nám. 3, 601 67 Brno. |
7 |
Jakým způsobem zahájit řešení životní situace |
Občan požádá o poskytnutí sociální služby poskytovatele sociálních služeb. O poskytnutí sociální služby uzavírá osoba smlouvu s poskytovatelem sociálních služeb v písemné formě. Pro uzavírání smlouvy se použijí ustanovení občanského zákoníku. Občan je povinen před uzavřením smlouvy předložit poskytovateli posudek registrujícího praktického lékaře o zdravotním stavu. Poskytovatel sociálních služeb může odmítnout uzavřít smlouvu o poskytování sociálních služeb pouze, pokud a) neposkytuje sociální službu, o kterou občan žádá, b) nemá dostatečnou kapacitu k poskytnutí sociální služby, c) zdravotní stav občana vylučuje poskytnutí takové sociální služby. |
8 |
Na které instituci životní situaci řešit |
MMB – Odbor dispozic s majetkem Jednotlivé domy s pečovatelskou službou viz. seznam domů s pečovatelskou službou |
9 |
Kde, s kým a kdy životní situaci řešit |
MMB – Odbor disposic s majetkem ÚMČ Brno-sever |
10 |
Jaké doklady je nutné mít s sebou |
Žádost včetně vyjádření lékaře. Výměr důchodu. |
11 |
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici |
Tiskopisy žádosti včetně tiskopisu „Vyjádření lékaře o zdravotním stavu žadatele“ jsou k dispozici na MMB – Odbor dispozic s majetkem nebo na ÚMČ Brno-sever. |
12 |
Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit |
Úhrada praktickému lékaři za vyplnění tiskopisu |
13 |
Jaké jsou lhůty pro vyřízení |
Občan je zařazen do seznamu čekatelů na umístění do domu s pečovatelskou službou |
14 |
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace |
|
15 |
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány |
|
16 |
Elektronická služba, kterou lze využít |
|
17 |
Podle kterého právního předpisu se postupuje |
|
18 |
Jaké jsou související předpisy |
|
19 |
Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují |
|
20 |
Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností |
|
21 |
Nejčastější dotazy |
Jaká je čekací doba pro umístění do domu s pečovatelskou službou? 4 – 5 let |
22 |
Další informace |
Jednotlivé domy s pečovatelskou službou |
23 |
Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě |
MMB – Odbor dispozic s majetkem ÚMČ Brno-sever |
24 |
Související životní situace a návody, jak je řešit |
Občan, který si chce podat žádost o umístění v domově pro seniory nebo v domově se zvláštním režimem. Návod řešení: viz bod 6 |
25 |
Za správnost popisu odpovídá útvar |
ÚMČ Brno-sever, oddělení sociálních věcí, Bratislavská 70, 601 47 Brno |
26 |
Kontaktní osoba |
Viz bod 9 |
27 |
Popis je zpracován podle právního stavu ke dni |
01.09.2007 |
28 |
Popis byl naposledy aktualizován |
11.10.2007 |
29 |
Datum konce platnosti popisu |
Bez omezení |
30 |
Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace |