Pronájem obecního bytu - Městská část Brno-sever

Městská část Brno-sever

Pronájem obecního bytu

Položka osnovy

Popis položky

1

Název úkonu

Žádost o pronájem obecního bytu

2

V jakém případě ve věci jednat

V případě, že má občan zájem stát se nájemcem běžného obecního bytu.

3

Charakteristika úkonu

Doručení písemné žádosti na předtištěném formuláři „Žádost o pronájem obecního bytu ŽB 1“ s veškerými náležitostmi osobně, poštou nebo datovou zprávou na odbor bydlení nebo na podatelnu Úřadu městské části Brno-sever. Žádost o zařazení do evidence žadatelů bude poté zpracována dle platných „Pravidel pronájmu bytů v domech v majetku statutárního města Brna“ a v souladu s Kritérii pro pronájem obecních bytů MČ Brno-sever“.

V případě neúplné žádosti či jiných nejasností, bude žadatel písemně vyzván k doložení chybějících dokladů. Žádost o přidělení konkrétního bytu ŽB 2 k pronájmu může podat pouze žadatel, který je zařazen do evidence a musí ke dni podání žádosti o přidělení konkrétního bytu splňovat podmínky dle výše uvedených pravidel.
Odbor bytový prostřednictvím podatelny Úřadu městské části Brno-sever přijímá žádosti o zařazení do evidence žadatelů o pronájem běžného obecního bytu a žádosti o konkrétní byt k pronájmu a eviduje je. Žádost o zařazení do evidence může podat pouze zletilý žadatel, který musí doložit pravdivě vyplněné formuláře a požadované přílohy. Žadatel/ka popř. jeho manžel/ka nebo registrovaný parner/ka nesmí vlastnit na území ČR bytový či rodinný dům nebo byt. Žádost o zařazení do evidence může podat i ten, kdo je nájemcem obecního bytu ve správě městské části Brno-sever, který je vzhledem k finanční a sociální situaci nebo k věku či zdravotnímu stavu žadatele nevyhovující a nabídne jeho uvolnění. Žádost o zařazení do evidence žadatelů může podat i jiný státní příslušník, který má na území ČR trvalý pobyt v souladu s právními předpisy o pobytu cizinců na území ČR. Žadatel, který je evidován a jehož žádost je platná, může žádat o pronájem běžného obecního bytu z nabídky volných bytů z aktuální úřední desky v termínu na ní uvedeném po jeho osobní prohlídce.

4

Výsledek úkonu

Podá-li žadatel „Žádost o pronájem obecního bytu ŽB 1“, odbor bydlení žádost zpracuje ve lhůtě 30 dnů ode dne doručení na podatelnu Úřadu městské části Brno-sever.
Je-li žadatel zařazený v evidenci žadatelů a stav jeho žádosti je platný a aktuální, může podat žádost o pronájem konkrétního bytu „ŽB 2“ k pronájmu bytu z aktuální úřední desky Úřadu městské části Brno-sever, po jeho osobní prohlídce, přičemž tato žádost bude předložena k projednání orgánům samosprávy městské části Brno-sever.

5

Kdy věc řešit

V případě zájmu o pronájem obecního bytu.

6

Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené elektronicky

Je nutné předložit písemnou žádost s podpisem žadatel včetně požadovaných příloh, které jsou uvedeny ve formuláři žádosti o pronájem obecního bytu ŽB 1.

 

7

Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky

Při osobním jednání platný doklad totožnosti, popř. zplnomocnění v dané věci jednat. Je nutné předložit písemnou žádost s podpisem žadatel včetně požadovaných příloh, které jsou uvedeny ve formuláři žádosti o pronájem obecního bytu ŽB 1. 

„Žádost o pronájem obecního bytu ŽB 1“ a „Žádost o pronájem konkrétního obecního ŽB 2“ jsou k dispozici na odboru bydlení MČ Brno-sever, Bratislavská 71, nebo na podatelně Úřadu městské části Brno-sever, Bratislavská 70, 601 47, Brno, nebo ke stažení na webových stránkách městské části.

8

Kde a jakým způsobem lze úkon iniciovat elektronicky

Podání na předepsaném formuláři včetně předepsaných příloh lze učinit elektronicky:

1)      Datovou zprávou zaslanou na adresu elektronické podatelny – elektronická podatelna je určena pro příjem elektronických podání podle zákona č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce, ve znění pozdějších předpisů. ÚMČ Brno-sever zřídil elektronickou podatelnu s adresou: podatelna.sever@brno.cz.

2)      Datovou zprávou zaslanou na ID datové schránky ÚMČ Brno-sever: cqubvxs. Podání datovou zprávou musí být provedeno s ověřenou identitou žadatele způsobem, kterým se lze přihlásit do jeho datové schránky. Elektronicky podepsané podání má stejnou právní váhu jako písemnost, podepsaná vlastnoručně. Jednou datovou zprávou zasílejte pouze jedno podání.

9

Kde a jakým jiným způsobem než elektronicky lze úkon iniciovat

Řádně vyplněný formulář včetně všech požadovaných příloh lze doručit osobně na odbor bydlení, Bratislavská 71, Brno nebo na podatelnu ÚMČ Brno-sever, Bratislavská 70, Brno, příp. poštou na adresu ÚMČ Brno-sever, Bratislavská 70, 601 479 Brno.

Kontaktní osoby:
Iveta Rudolfová, tel. +420 776 200 263, kancelář č. 101, odbor bydlení, Bratislavská 71, Brno.

10

Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené elektronicky

Bez poplatku.

11

Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky

 

Bez poplatku.

12

Výše dávky nebo jiného plnění, pokud je předmětem úkonu

--------

13

Opravné prostředky

--------

14

Časté dotazy

--------

15

Sankce

 --------

16

Působnost

Samostatná.

17

Oblast

Nájem bytů.

18

Klíčová slova

Žádost o pronájem bytu, evidence žadatelů, zařazení.

19

Počátek platnosti popisu úkonu

01.01.2025

20

Konec platnosti popisu úkonu

Bez omezení.

21

Výsledek úkonu vedený v základním registru nebo v agendovém informačním systému

Registr CEBY.

22

Další informace

Související právní předpisy

-          zákon č. Zákon č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník

-          zákon č. 128/2000 Sb., o obcích, obecní zřízení

-          Kritéria pro pronájem obecních bytů MČ Brno-sever

-          Pravidly pronájmu bytů v domech v majetku statutárního města Brna

Zpracování osobních údajů

Bližší informace o zpracování osobních údajů, včetně informací ve smyslu čl. 13, resp. čl. 14 obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), jsou podle § 8 zákona č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů, dostupné na webových stránkách /w/ochrana-osobnich-udaju.

Dokumenty